2018.10.15

Szerző: Höflinger Norbert

Miért jó, ha a cég figyel a környezetvédelemre?

A környezetvédelem fontosságát nem lehet eléggé hangsúlyozni. Lehet, hogy néha úgy érzi az ember, a csapból is az folyik, hogy mennyit ártunk a környezetünknek, a bolygónknak, ez sajnos a jelek szerint mégsem elég ahhoz, hogy az emberek felfogják a probléma súlyát, és érdemi változás történjen, habár vannak jó és hatékony kezdeményezések.

Sokszor találkozni azzal a felfogással, hogy az emberek úgy érzik, ők egymagukban kevesek. Cseppek a tengerben, ezért önmagában az, hogy én, mint egyén, környezettudatosan élek, sajnos nem fog érdemben változtatni a helyzeten. Nos, ezzel nehéz vitatkozni, hiszen ha jól belegondolunk, valamilyen szinten jogos: egy fecske nem csinál nyarat. A baj csak az, hogy ha mindenki így gondolkodik, akkor nem is lesz több fecske, aki nyarat csinálna, senki nem fog tenni semmit, mert mindenki másokra vár.

 

… és itt jönnek képbe a cégek

A cégeknél ugyanakkor némileg már más a helyzet, hiszen itt nem egy fecskéről beszélünk. Még a legkisebb vállalkozás is foglalkoztat legalább néhány embert, a közepesek, főként a nagyok pedig akár számottevően többet is. Ha egy komplett cég kötelezi el magát a környezettudatosság mellett, annak már lehet elég komoly látszata, hiszen sok embert érint a tevékenysége, kezdve az alkalmazottaitól egészen a partnerekig, ügyfelekig. Egy környezettudatosan működő cég tevékenysége már nagymértékben mentesítheti a környezetet a károktól.

Persze az elgondolás szép, de nagyon sok cég hiába szeretne környezettudatos lenni, nem igazán tudja, hogyan is kellene erre átállnia, min kellene változtatnia a tevékenységeiben ahhoz, hogy kímélje a környezetet. A dolgot nehezíti, hogy minden iparágban megvannak a bevett szokások, amik sokszor nem éppen helyesek, de régóta így működik a szakma, ezért mindenki elfogadja őket, akkor is, ha adott esetben a kártékony eljárást lehetne helyettesíteni olyannal is, ami nem az.

Tanácsot kérni nem szégyen!

Szerencsére a cégeknek nem is feltétlenül maguknak kell kitalálniuk, hogyan tudnának ilyen szempontból megújulni, és átállni egy környezettudatosabb működésre. Léteznek ugyanis olyan vállalatok, vállalkozások is, melyeknek kifejezetten ez a profilja, így tudnak releváns tanácsokkal szolgálni arra vonatkozóan, hogy a cég mit tehet annak érdekében, hogy úgy működjön, hogy amennyire lehet, tekintettel legyen a természetre is. Szakértők tudnak segíteni az átállás hogyanjában is, így máris kevésbé tűnik lehetetlen küldetésnek az elgondolás.

Jót tesz a cég arculatának

A környezettudatosság elsősorban a cég vezetőjének kell, hogy fontos legyen, hiszen ha számára fontos ez a kérdés, egyértelmű, hogy sokkal inkább hajlandó lesz tenni azért, hogy a cége tevékenysége minél kevésbé legyen káros. Ugyanakkor nem mehetünk el amellett, hogy a környezetvédelem szem előtt tartása a cégek arculatának is jót tesz – éppen azért, amit a cikk elején említettünk, azaz hogy ez a téma egyre fontosabb, és egyre nagyobb hangsúlyt kap, ezáltal egyre több emberhez jut el.

Mindenki szívesebben fog egy olyan céggel dolgozni, aki tekintettel van a bolygóra is, mert tudják, hogy ez fontos. Alkalmazottakat is könnyebben találhat a cég, ha környezettudatos, mert könnyen elképzelhető, hogy ez fontos azok számára, akik pályáznak egy-egy állásra. Összességében sokkal pozitívabb képet tudunk a cégünkről kialakítani a környezettudatossággal – és bár elvileg nem ez a fő cél, azért nem bűn, ha kiélvezzük az odafigyelés közvetlen előnyeit is.

Környezettudatosnak lenni cool! Segítsünk?

Ajánlott cikkek